خبر خبر

آغاز بکار دهمين همايش مسئولان روابط عمومي ستادي و فرودگاهي در فرودگاه مشهد
فرودگاه مشهد؛ ميزبان دوره آموزشي «گزارش نويسي در روابط عمومي»

به گزارش اداره ي روابط عمومي فرودگاه هاي استان خراسان رضوي، دهمين دوره آموزشي مسئولان روابط عمومي ستادي و فرودگاهي کشور با حضور مشاور مديرعامل و مدير روابط عمومي شرکت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران و مسئولان فرودگاه مشهد ، با موضوع گزارش نويسي در فرودگاه مشهد آغاز بكار كرد.

هدف از برگزاري  اين دوره ي آموزشی، ارتقاي توانمندي مسئولان روابط عمومي ستادی و فرودگاهی كشور در توليد محتواي رسانه يي و اطلاع رساني بهتر و دقيق تر برنامه ها و عملكرد صنعت فرودگاهی است.

مهندس همتي معاون توسعه ي مديريت و منابع فرودگاه هاي استان خراسان رضوي در مراسم افتتاح این همایش دو روزه که از صبح امروز، سهشنبه 3 بهمن، در فرودگاه مشهد آغاز و تا فردا ادامه مییابد، ضمن عرض خير مقدم به مدعوين به شرح عملكرد اداره كل فرودگاه هاي استان در خصوص برگزاري موفقيت آميز و پر رنگ كارگاه ها و دوره هاي آموزشي پرداخت و گفت:

خوشبختانه فرودگاه مشهد در برگزاري كارگاه هاي آموزشي در بين فرودگاه هاي كشور پيشتاز است و در دو سال گذشته بيش از 50 كارگاه تخصصي با محوريت صنعت هوانوردي در اين فرودگاه برگزار شده است.

در بخش ديگري از مراسم  مشاور مديرعامل و مدير روابط عمومي شرکت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران در دهمين دوره آموزشي مسئولان روابط عمومي حوزه ستادي و فرودگاهي توجه به آموزشهاي علمي و کاربردي را لازمه پرورش نيروهاي توانمند در روابطعمومي عنوان کرد.

یداله آقائی صائم گفت:  پژوهشها نشان میدهد که نزدیک به 90 درصد از  فعالیتهای مدیران معطوف به برقراری ارتباط با همکاران مخاطبان و نهادهای بیرون از سازمان میشود. بنابراین ارتباطات و مدیریت آن یکی از مهمترین وظایف مدیران است.

وی افزود: از آنجایی که روابطعمومی به عنوان حرفهای متخصص در حوزه ارتباطاتِ سازمانها به فعالیت میپردازد مدیران هوشمند و آگاه میکوشند که یک مجموعه روابطعمومی توانمند و دانشمحور را در سازمان خود ایجاد و زمینه را برای توسعه و پیشرفت آن فراهم کنند. آنها به این ترتیب خواهند توانست که بخش زیادی از امور ارتباطی خود؛ چه در درون سازمان و چه در برون سازمان را به آن تفویض کنند.

 

مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: امروزه در کشورهای پیشرفته با تلاش و فعالیت حرفهای و اثرگذار کارگزاران روابطعمومی، شناخت خوبی از این حرفه و دستاوردهای آن در میان مدیران به وجود آمده است. به این ترتیب و با افزایش توقع آنها از روابطعمومی این فرصت فراهم شده است که این واحد نیز همپای دیگر اجزای سازمانی به شیوهای مدرن و نوین اداره شود.

وی با اشاره به اینکه روابطعمومی مدرن، دیگر محدود به اطلاعرسانی صرف نیست، گفت: این روابط عمومی پا را از آن فراتر گذاشته است و به دنبال ساختن هویت سازمانی بر اساس واقعیت و اصلاح کجرویهای احتمالی در سازمان، از طریق برقراری ارتباطی نزدیک با مخاطبان و جامعه است و با به موقع هشدار دادن و ارائه راهکارهای آن، سازمان را از افتادن به بحران و ورطههای پُرخطر حفظ میکند.

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، ادامه داد: چنین روابطعمومیای دارای فرهنگی عمیق و اخلاقی است که با تلفیق آن با فرهنگ سازمانی و نشو آن در میان کارکنان، در میان اجزای سازمان جریان مییابد و همچون سیمان با محکم کردن پیوندها، از گسستگی و انشقاق جلوگیری میکند و در عین حال، تلاش دارد تا امکان تکثر عقاید و بیان نظرات بدون هزینه و ترس برای کارکنان را نیز فراهم کند.

آقائی توضیح داد: بدیهی است که برای تعالی جایگاه روابطعمومی و رسیدن به یک روابطعمومی مدرن، ما فعالان این حرفه، ابتدا باید خودمان به خوبی بیاموزیم و سپس با انجام درست و اثرگذار کارها و ورود عقلانی به حوزههای دیگر، زمینه را برای معرفی درست و کاربردی روابطعمومی به مدیران و همکاران بشناسانیم و نگاههای تک بعدی در مورد این حرفه گسترده را از بین ببریم.

آقائی ادامه داد: امروز در دهمین دوره از همایشهای آموزشی روابطعمومی در خدمت شما همکاران بزرگوار هستیم، دورهای که در آن به توانمندسازی شما در حوزه گزارشنویسی میپردازیم و در کنار آن سعی خواهیم کرد تا در این فرصت به وجود آمده، به آسیبشناسی یک ساله نحوه تولید و ارسال اخبار توسط مسئولان روابطعمومی و راهکارهای رفع عیوب موجود بپردازیم. امیدوارم این دوره بتواند برای شما مفید باشد و با تلاش و پشتکار شما، به آموزشی ماندگار و قابل استفاده تبدیل شود و بر کیفیت تولید محتواهای خبری در فرودگاهها بیفزاید.

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، در پایان ضمن قدردانی از قاسمزاده، مدیرکل فرودگاههای استان خراسان رضوي به دلیل میزبانی از این همایش و تمامی همراهیها و همدلیهای وی با مجموعه روابط عمومی و همچنین تقدیر از جعفری، مسئول روابط عمومی فرودگاه مشهد که برای برپایی این همایش تلاشهای فراوانی کردهاست، گفت: از تمامی شما همکاران محترم ستادی و فرودگاهی به پاس کوشش خالصانه و مدبرانه برای انجام برنامههای یک سال اخیر تشکر میکنم و از خداوند متعال برای همگی شما موفقیت در کار و عافیت در زندگانی را مسئلت دارم.

اين دوره آموزشي با حضور 46 نفر از كارشناسان و مسئولان روابط عمومي فرودگاه ها و ستاد شركت سوم و چهارم بهمن ماه در مشهد برگزار مي شود.

فرودگاه مشهد سال گذشته نيز ميزبان نهمين دوره آموزشي روابط عمومي شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران با عنوان «مديريت در روابط عمومي» بود.

براي تماشاي تصاوير بيشتر اينجا كليك كنيد

ا.غ/.

-------------------------------------
نظرات

اخبار مرتبط اخبار مرتبط

مورد مرتبطی یافت نشد