خبر خبر

اختتاميه دوره آموزشي بدو خدمت کارکنان مخابرات و فناوري اطلاعات هوانوردي در فرودگاه مشهد
با حضور مديرکل فرودگاه هاي استان مراسم اختتاميه ي دوره ي آموزشي بدو خدمت کارکنان مخابرات و فناوري اطلاعات هوانوردي در فرودگاه مشهد برگزار شد

به گزارش اداره ي روابط عمومي فرودگاه هاي استان خراسان رضوي؛ مراسم اختتاميه ي دوره ي آموزشي بدو خدمت كاركنان مخابرات و فناوري اطلاعات هوانوردي با حضور مديركل فرودگاه هاي استان و مديركل مخابرات و فناوري اطلاعات هوانوردي شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران در تالار اجتماعات فرودگاه بين المللي شهيد هاشمي نژاد مشهد برگزار شد.

محمد باقر قاسم زاده در اين مراسم ضمن تبريك ايام الله دهه ي فجر و پيروزي انقلاب اسلامي و خير مقدم به مدعوين، گفت:

حوزه ي مخابرات و فناوري اطلاعات هوانوردي يكي از اركان ها و اساس شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران است كه خدمات متعهدانه و كارشناسانه ي آنان باعث تحول شگرف و چشمگير در صنعت هوانوردي كشور شده است.

قاسم زاده در ادامه گفت:در مركز شبكه ي پيام هاي هوانوردي اداره كل مخابرات و فناوري اطلاعات فرودگاه مشهد روزانه حدود 10 هزار پيام هوانوردي شامل پيام هاي طرح پرواز، نشست و برخاست هواپيما، تاخير و تغيير پرواز، اطلاعيه هاي هوانوردي،اجازه ي پرواز، گزارشات هواشناسي و... مبادله مي شود كه نقش مهم و حياتي در نظم و ايمني پروازها ايفا مي كند، و بدون شك اين حجم از كار قابل ستايش است.

وي با بيان اينكه خدمت صادقانه منشاء خير و بركت است، افزود: در سال 1390 تعداد شش و نيم ميليون مسافر در فرودگاه مشهد جابجا شده اند كه اين رقم در سال 95 به 10 ميليون و 600 هزار مسافر رسيده است، كه بيانگر دلسوزي و تعهد كاركنان حوزه هاي مختلف فرودگاهي و مديريت كارآمد مديران است.

صمد آقاجاني مديركل مخابرات و فناوري اطلاعات هوانوردي شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران ديگر سخنران اين مراسم بود كه ضمن قدرداني از زحمات و حمايت هاي دكتر قاسم زاده به جهت همت در ميزباني از اين دوره ي آموزشي گفت: اهميت كار مخابرات و فناوري اطلاعات هوانوردي در زندگي بشر بسيار بالا و ارزشمند است چرا كه فعاليت كاركنان اين حوزه در فرودگاه ها تاثير بسزايي در امنيت و مديريت صنعت حمل و نقل هوايي دارد.

آقاجاني با بيان اينكه همه ي ما بدور از صنفي گري بدنبال پيشرفت و اعتلاي صنعت هوانوردي كشور هستيم، افزود: ارتقاي سطح علمي كاركنان و توجه به مقوله ي آموزش در كنار استفاده از تجارب، رمز موفقيت و پويايي شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران است.

در ادامه مديركل مخابرات و فناوري اطلاعات هوانوردي خاطرنشان ساخت: از ابتداي سال 96 تمركز اين اداره كل بر به روز رساني زيرساخت هاي مخابراتي شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بوده است و از بي نياز شدن شرکت به هزينه كردن در حوزه زیرساخت و ديتاسنترها در سال آتی خبر داد.

وي با بيان اينكه اداره كل مخابرات و فناوري اطلاعات هوانوردي حدود 20 پروژه قابل افتتاح در دهه فجر دارد، افزود: تمركز ما در سال آينده بر پياده سازي نرم افزارهايي است كه زيرساخت هاي آنها را فراهم كرده‌ايم.

آقاجاني گفت: سال آينده نرم افزار پذيرش مسافر را عملياتي مي كنيم كه قرارداد زيرساختهاي سخت افزاري آن مبادله شده است و تا سه ماه ديگر اجناس آن تحويل داده مي شود. اين سيستم استفاده اشتراكي ايرلاينها از سامانه پذيرش مسافر را فراهم مي كند و مدیران فرودگاه ها را در مدیریت بهینه تر منابع ترمینالی یاری خواهد کرد.

گفتني است دوره ي آموزشي پايه بدو ورود مقدماتي 2 به مدت 119 ساعت از تاريخ 23 ديماه تا 11 بهمن 96 ويژه 17 نفر از كارشناسان ادارات مخابرات و فناوري اطلاعات فرودگاه هاي كرمانشاه، آبادان، يزد، تبريز، شاهرود، بندرعباس، سمنان، امام خميني ره و مشهد  برگزار شد كه آقاي محمد عرب هاشمي مسئول واحد آموزش اداره كل فرودگاه هاي خراسان رضوي، و همچنين آقايان جمالي، پاكدل و نوشين اساتيد اين دوره از ستاد شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران بودند.

براي تماشاي تصاوير بيشتر اينجا كليك كنيد

ا.غ/.

-------------------------------------
نظرات

اخبار مرتبط اخبار مرتبط

مورد مرتبطی یافت نشد