خبر خبر

دوازدهمين کارگاه آموزشي مديران روابط عمومي فرودگاه هاي کشور با قرائت پيام مديرعامل آغاز به کار کرد
فرودگاه مشهد ميزبان دوازدهمين کارگاه آموزشي مديران روابط عمومي شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران

به گزارش اداره ی روابط عمومی فرودگاه های استان خراسان رضوی؛ صبح امروز مورخ سه شنبه ششم آذرماه 97، دوازدهمین کارگاه آموزشی مدیران روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با رویکرد اقناع و تبلیغ در روابط عمومی؛ با پیام مدیرعامل شرکت فرودگاه ها آغاز به کار کرد.

رحمت اله مه آبادی در پیام خود آورده بود:

همکاران عزیزم؛ اکنون که در طریق دانش افزایی و کسب علم و معرفت گام بر می دارید یادآور می شوم که اقناع و تبلیغ به عنوان یکی از عناصر اصلی حیات اجتماعی؛ 5 مرحله: منبع، پیام، کانال، مخاطب و هدف را در بر می گیرد و فعالان عرصه ی روابط عمومی با ظرافت لازم، گام های پی در پی را در راستای شناخت گرایش ها و رفتار مخاطبانشان بر می دارند. اگر چه وجود ضعف در هر یک از 5 مرحله ی مذکور می تواند مقوله اقناع و تبلیغ را خدشه دار سازد، اما شاید مهمترین موضوی این باشد که تلاش صداقانه برای شناخت مخاطب و نیازهای او نادیده گرفته شود. در واقع هنگامی که چنین تلاش صادقانه یی محور اندیشه و عملکرد قرار گیرد، اقناع مخاطب به عنوان آخرین حلقه ی اتصال روابط عمومی با مخاطبانش بویژه مردم شکل خواهد گرفت.

بنابراین اکنون که در مسیر پیشرفت و علم هستید و این دوره ی آموزشی را پشت سر می گذارید، ظرافت های کاری خودتان از جمله تلاش صادقانه را مثل همیشه مدنظر قرار دهید و صد البته پیش از آن، تلاش وافر برای دریافت صحیح خبر و پیام انجام دهید، شناخت خویش از حیطه ی کاری و صحت اهداف در نظر گرفته شده را کامل سازید و نقشه ی راه مناسبی را برای اقناع و تبلیغ در حوزه ی روابط عمومی تهیه کنید.

در ادامه ی این جلسه آقایی صایم، مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: اين همايش و کارگاه آموزشي به دنبال ايجاد بستر علمي براي بهره‌گيري از روش‌ها و متدهاي روز در عرصه ی روابط عمومي ‌هاست تا از اين طريق بتوان شرکت فرودگاه ‌ها را در رسيدن به برنامه‌ها و اهداف کلان اش ياري کرد. آقایی صایم افزود: اگر بر اساس دستورالعمل ها کار کنیم و نقش آفرینی نماییم؛ درکنار عالی‌ترین مقامات شرکت، روابط‌عمومی نیز تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز خواهد بود و بدون شک ظرفیت روابط عمومی ها حتا بالاتر از این ها است و در دنیای امروز می تواند بعنوان یک مرجع قابل اعتماد و شفاف ساز،  خطرات، تهدیدات و فرصت‌ها را به خوبی پیش‌بینی و گوشزد کند و مبلّغ جایگاه سازمان متبوع خود در سطح بین المللی باشد.

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به نقش روابط عمومی ها در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هر سازمان، بیان داشت: روابط عمومی متضمن حل و فصل مسایل و مشکلاتی است که در عرصه های مختلف بوجود می آیند و در واقع به مدیران کمک می کند تا از افکار عمومی و نیازهای جامعه ی هدف مطلع شوند و نسبت به آنان حساس و پاسخگو باشند.

در بخش دیگری از مراسم قاسم زاده، مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی ضمن عرض خیر مقدم به مدیران روابط عمومی شرکت فرودگاه ها گفت: در جهان امروز که همه ی امور متاثر از رسانه ها و فضای مجازی است، روابط عمومی ها بعنوان زبان گویای هر مجموعه، با هوش و ذکاوت و بهره گیری از تخصص خود می توانند با تحلیل و تفسیر موشکافانه ی مسایل، در حوزه ی اطلاع رسانی و شفاف سازی به مخاطبان در خصوص امور جاری سازمان خود؛ پاسخگو باشند و از بروز مشکلات و بحران ها جلوگیری کنند، و به بنگاه های خبر پراکنی ای که مغرضانه بدنبال سیاه نمایی هستند مجال خودنمایی و اخلال ندهند.

محمد باقر قاسم زاده تنظیم و تدوین کارشناسانه ی اصلاحیه ها، جوابیه ها و تکذیبیه ها را هنر یک روابط عمومی کارآمد دانست و افزود: روابط عمومی ها می توانند با ارتباطات قویِ درون سازمانی و برون سازمانی و تعامل موثر و هدفمند با سایر ارگان ها و دستگاه های اجرایی؛ در انتقال سریع اخبار، شفاف سازی امور برای مردم و پاسخگویی مدبرانه به اذهان عمومی، و همچنین صدور هوشمندانه ی اصلاحیه ها، جوابیه ها و تکذیبیه ها نقش آفرینی کنند و خبرهای مسموم را بی اثر سازند؛ تا فشار از روی مدیران برداشته شود و آنان بتوانند بر روی کار و خدمت رسانی تمرکز نمایند.

مدیرکل دفتر مقررات، دستورالعمل ها و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه ها وناوبری هوایی ایران، در ابتدای سخنان خود به تبیین جایگاه پدافند غیرعامل در شرکت و راه های نهادینه کردن این مسئله توسط روابط عمومی ها گفت:

دفتر نظارت بر مقررات فرودگاهی با تشکیل کارگروههایی با عضویت متخصصان بخشهای مختلف شرکت فرودگاه ها و با استناد به مقررات، آییننامهها و مستندات در پی فرهنگ سازی نسبت به درک عمیق و کاربردی مباحث پدافند غیرعامل در بدنه ی شرکت است که در این مسیر روابط عمومی ها نشی انکارناپیر دارند و می توانند به پیشبرد اهداف کمک کنند.

فرشید گلیج در ادامه خاطرنشان ساخت: مبحث پدافند غیرعامل و مدیریت بحران اهمیت زیادی برای مدیران شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران دارد، و مدیران روابط عمومی با استفاده از هنر خود می توانند در کنار ما به معرفی کاستی ها و نقایص و کنترل موانع و رفع آنها در نیل به اهداف استانداردسازی در فرودگاهها کمک کنند.

وی افزود: مدیران، تصمیم گیران و سیاست گزاران شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران راهکارها و  اقداماتی در راستای ایمنی پروازها در همه ی زمینههای هوانوردی و فرودگاهی و همچنین ارایه ی تسهیلات در حوزه ی خدمات به مسافران انجام داده و بخش اعظمی از این موارد جزو الزامات پدافند غیرعامل است که مدیران روابط عمومی با اطلاع رسانی و تبلیغ در این حوزه می توانند منعکس کننده ی این فعالیت ها باشند.

لازم به ذکر است عباسی مشاور مدیرعامل و رییس ستاد اقامه نماز شرکت فرودگاه ها و همچنین رحمانی نیا معاون اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی شرکت نیز در این مراسم حضور داشتند؛ و رحمانی نیا در نشست مشترک با مدیران روابط عمومی و استماع سخنان و سوالات ایشان در جلسه ی پرسش و پاسخ که عمدتا حول و حوش محور عدم دسترسی به شبکه اینترنت بود، حضور یافت و قول مساعد داد در آینده ی نزدیک نسبت به تامین نیازهای ادارات روابط عمومی در خصوص دسترسی به فضای مجازی و شبکه ی اینترنت امن، جهت سهولت در پیشبرد امور و تسریع در انتقال و پوشش اخبار اقدام کند.

گفتنی است دوازدهمین کارگاه آموزشی مدیران روابط عمومی فرودگاه های کشور فردا چهارشنبه هفتم آذرماه به کار خود پایان خواهد داد.

برای تماشای تصاویر بیشتر اینجا کلیک کنید

ا.غ/.

-------------------------------------
نظرات

اخبار مرتبط اخبار مرتبط

مورد مرتبطی یافت نشد